Гарантії на взуття відповідно до Закону України «Про захист прав споживача»
Ґрунтуючись на положеннях Закону України «Про захист прав споживача»:
1. Відносини між споживачем та виробником (продавцем) регулюються Законом України «Про захист прав споживача» (ЗЗПС), яким встановлено:
1.1. Гарантійні терміни, протягом яких виробник / продавець бере на себе обов'язки здійснювати безкоштовно ремонт і заміну відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг;
1.2. Гарантійні зобов'язання з різних груп товарів;
1.3. Умови гарантійного ремонту;
1.4. Права споживача у разі придбання товарів належної/ неналежної якості.
Гарантійний строк на товар, який не має певного сезону шкарпетки, обчислюється з дня продажу товару, на сезонний товар — з початку відповідного сезону (Стаття 7 ЗЗПС). Гарантія на виріб дійсна тільки в період сезону, до якого цей товар відноситься. Наприклад, шкіряні босоніжки (гарантія 30 днів) придбано 10 вересня (за 6 днів до закінчення сезону). Гарантія на них закінчується 7 червня наступного року (на 24-й день з початку літнього сезону).
2. Перелік нормативно-технічної документації, вимогам яких повинна відповідати взуття:
· ДСТУ 2157 «Взуття. Терміни та визначення»;
· ДСТУ 2158 «Взуття. Дефекти. Терміни та визначення»;
· ГОСТ 26167:2009 «Взуття повсякденне. ТУ»;
· ГОСТ 26166-84 «Взуття повсякденне з синтетичних та штучних шкір. ТУ»;
· ГОСТ 19116:2007 «Взуття модельне. ТУ»;
· ГОСТ 26165:2009 «Взуття дитяче. ТУ»;
· ДСТУ 2063 «Взуття для активного відпочинку. ТУ»;
· ГОСТ 1135:2007 «Взуття домашнє, дорожня. ТУ».
2.1. Згідно гол. 3 «Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами», затверджених наказом Міністерства економіки України від 19 квітня 2007 року № 104 за ознаками сезонності взуття поділяється на:
· зимове - утеплене всіх видів;
· весняно-осіннє - чоботи, напівчоботи, черевики, напівчеревики неутеплені, туфлі закриті на товстій підошві з пористої гуми або поліуретанів;
· літнє - туфлі літні відкриті, сандалети, сандалі та інше.
2.2. Сезони взуття:
· Зимовий: 15 листопада — 15 березня;
· Весняно-осінній: 15 березня — 15 травня; 15 вересня — 15 листопада;
· Річний: 15 травня — 15 вересня.
2.3. Терміни гарантії за видами взуття:
2.3.1. Взуття повсякденне:
· з верхом з натуральної шкіри, текстилю або комбінованим - не менше 30 днів з дня продажу через роздрібну мережу або з початку сезону (ГОСТ 26167:2009);
· з верхом із синтетичних і штучних шкір з шкіряною підошвою - 40 днів з дня продажу через роздрібну мережу або з початку сезону;
· з підошвою зі шкіри з гумовою накладкою - 45 днів з дня продажу через роздрібну мережу або з початку сезону;
· з підошвою з кожволона, стиронипа, транспорента, полівінілхлориду -
60 днів з дня продажу через роздрібну мережу або з початку сезону;
· з підошвою з поліуретану, пористої гуми, термопластичного еластомеру - 70 днів з дня продажу через роздрібну мережу або з початку сезону (ГОСТ 26166-84).
2.3.2. Взуття модельне (незалежно від матеріалу) - не менше 30 днів з дня продажу через роздрібну мережу або з початку сезону (ГОСТ 19116:2007).
2.3.3. Взуття для активного відпочинку - 60 днів з дня продажу через роздрібну мережу або з початку сезону (ДСТУ 2063).
2.3.4. Взуття домашнє і дорожня - 40 днів з дня продажу через роздрібну мережу (ГОСТ 1135:2007).
2.3.5. Дитяче взуття (не залежно від матеріалу, з якого виготовлена) - 30 днів з дня продажу через роздрібну мережу або з початку сезону (ГОСТ 26165:2009)
2.4. Гарантійні терміни на шкіряно-галантерейні вироби:
· 30 днів — дрібна шкіргалантерея, господарські сумки, пляжні, дитячі, шкільні рюкзаки, шкіряні ремені, рукавички.
· 50 днів — сумки жіночі, чоловічі, дорожні та спортивні.
· 70 днів — валізи, ділові портфелі і папки.
3. Обмін, повернення і гарантії
3.1. Недоліки — будь відміну продукції від вимог нормативно-правових документів, умов договорів або вимог, які пред'являють до них, а також інформації про продукцію, наданій виробником (продавцем). Може бути усунено протягом 14 днів, і це не вплине на зовнішній вигляд і функціональність виробу. При виявленні недоліків клієнт може вимагати:
· Пропорційно зменшити ціну;
· Безкоштовно усунути недоліки в розумний строк;
· Відшкодувати витрати на усунення недоліків товару.
3.2. Суттєві недоліки роблять неможливим чи недопустимим використання товару, які виникли з вини виробника (продавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з наступних ознак:
· недоліки взагалі не можуть бути усунені;
· усунення недоліків потребує понад 14 календарних днів;
· недоліки суттєво змінюють товар.
3.3. Клієнт може вимагати:
· розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
· заміну товару на аналогічний.
3.4. Гарантійний ремонт:
· здійснюється у період гарантійного строку при наявності чека із зазначенням дати купівлі;
· безоплатного усунення недоліків товару має бути виконане протягом 14 днів з дня звернення покупця (Стаття 7 ЗЗПС);
· при виконанні гарантійного ремонту гарантійний строк збільшується на час перебування товару в ремонті (Стаття 7 ЗЗПС).
3.5. Важливо:
· Клієнт має право повернути / обміняти товар протягом 14 днів (не рахуючи дня купівлі) за умови, що товар не був у використанні, збережено його товарний вигляд і споживчі якості. Повернення проходить тільки при наявності паспорта / водійського посвідчення.
· Гарантійні терміни на товар відраховуються з дня покупки товару (з початку сезону для сезонних товарів), а на товар обмінений — з дня його обміну (Стаття 7 ЗЗПС).
4. До відома споживачів:
4.1. Згідно р. I ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів»: Гарантійний строк - це строк, протягом якого виробник (продавець) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг.
4.2. Строк служби - календарний строк використання продукції за призначенням, протягом якого виробник гарантує її безпеку та несе відповідальність за істотні недоліки, що виникли з його вини. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків виробник (продавець) задовольняє вимоги споживача р. II ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів». У разі закінчення гарантійного строку звернення щодо недоліків продавцем не розглядаються.
- Пам'ятка по догляду за сумками ТМ "Astery Leather Goods"Пам'ятка по догляду за сумками ТМ "Astery Leather Goods"Повна версія статті
- Пам'ятка по догляду за взуттям ТМ "Astery Leather Goods"Пам'ятка по догляду за взуттям ТМ "Astery Leather Goods"Повна версія статті